MrDev

Blog programisty.

Programowanie Reaktywne - Szpryca - AutoFac.

Programowanie Reaktywne - Szpryca - AutoFac.
Ludzie lubią ułatwiać sobie życie. Programiści to też podobno ludzie ;) dlatego pewnie postępują podobnie. Czasem z lenistwa, innym razem z własnych nieprzymuszonych chęci. Branża IT nieustannie się rozwija. Powstają takie wspaniałości jak wstrzykiwanie zależności;) Warto było by i w rodzinie Rx-owatych dostawać to co się chce i kiedy się chce.

Programowanie Reaktywne - Bileciki do kontroli - Unit Tests of Create Cold/Hot Observable.

Programowanie Reaktywne - Bileciki do kontroli - Unit Tests of Create Cold/Hot Observable.
W ostatnim poście wyzwania poruszę ponownie tematykę związaną z testowanie. Dzisiaj wejdziemy jeszcze głębiej i przetestujemy dokładniej co się dzieje w trakcie odbierania danych od dystrybutora. Zapraszam do absorbowania treści.

Programowanie Reaktywne - Bileciki do kontroli - Unit Tests of Observer Interval.

Programowanie Reaktywne - Bileciki do kontroli - Unit Tests of Observer Interval.
Dzisiaj postanowiłem kontynuować wczorajszą tematykę. Czyli testowanie. W przypadku Rx-ów nie jest to takie proste. Ze względu na potrzebę kontroli nad procesem publikowania danych na strumień.

Programowanie Reaktywne - Bileciki do kontroli - Unit Tests of Interval.

Programowanie Reaktywne - Bileciki do kontroli - Unit Tests of Interval.
Wszystko super i fajnie ale gdzie są testy? Co zrobić by przetestować taki strumień zasilany przez Observable.Interval? Przecież testy będą trwały wieczność... Jest na to rada: przeczytaj post do końca;). Ale na początek warto było by wyposażyć się...

Programowanie Reaktywne - Transformers - Metadata.

Programowanie Reaktywne - Transformers - Metadata.
Dzisiejszym bohaterem zostaje ostatnia para Transformers-ów. Są oni ze sobą ściśle powiązani. Można śmiało powiedzieć, żę występują między nimi relacje rodzinne. Rodzic i dziecko. Zapraszam do dalszego czytania w celu zgłębienia tajemnic rodzinnych;).

Programowanie Reaktywne - Transformers - OfType and Cast.

Programowanie Reaktywne - Transformers - OfType and Cast.
Jeżeli lubisz sobie porzucać przedmiotami? Albo pobawić się w magika zamieniając chusteczki w gołębie? Ten post jest zdecydowanie dla Ciebie. Jak i w naszym społeczeństwie, tak samo na Cybertron-ie, czasem trzeba czymś cisnąć by wszyscy zrozumieli ideę...

Programowanie Reaktywne - Transformers - Select.

Programowanie Reaktywne - Transformers - Select.
Przyszła pora by troszkę się pobawić Transformers-ami. Autoboty - transformacja... Otwieram tym samym mikro cykl transformacji strumieni prosto z Cybertron-u. Pomijając luźne aluzje, przetwarzanie danych pochodzących od dystrybutorów to...

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Combine Latest.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Combine Latest.
Dziwny ten kombinator, jak już zostanie odblokowany przez otrzymanie przynajmniej po jednej porcji danych od głównych źródełek. To wówczas już publikuje w raz z taktem najszybszego dystrybutora.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - When-And-Then.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - When-And-Then.
Nie tak dawno przedstawiałem zamek błyskawiczny (Zip). Istnieje jeszcze jedna możliwość pozwalająca na łączenie znacznie więcej w jedną całość. Tak by publikacja danych na połączony strumień odbywała się dopiero gdy dostaniemy wszystkie próbki z źródłowych strumieni.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Switch.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Switch.
Swego czasu był taki film gdzie głównie bohaterowie zamieniają się między sobą swoimi zasobami. W przypadku Rx-ów do czynienia mamy z metodą pozwalając przetaczać na inną usługę w przypadku gdy pierwsza zawieszę.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Zip.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Zip.
To już dwudziesty raz się spotykamy odnośnie Rx-owatych. Tydzień pomału dobiega końca. Taki i zbliżamy się do zakończenia serii postów dotyczących kombinatorów. Okazuje się, że rozpisałem się bardzo w tej podgrupie. W najgorszym wypadku nie zakończę na 30 postach :).

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Merge.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Merge.
To już dwudziesty raz się spotykamy odnośnie Rx-owatych. Tydzień pomału dobiega końca. Taki i zbliżamy się do zakończenia serii postów dotyczących kombinatorów. Okazuje się, że rozpisałem się bardzo w tej podgrupie. W najgorszym wypadku nie zakończę na 30 postach :).

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Ambiguous.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Ambiguous.
Krótko, bardzo krótko dzisiaj. A wszystko przez nadchodzące devwarsztaty.pl. Będę debiutował. Stres, strach przed oczami... Bla bla bla pora trochę napisać o Rx tak mało ostatnio poruszałem ten temat na tym blogu;) Dzisiaj kolejny operator związany z kombinowaniem. Zapraszam!

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Start With.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Start With.
Dzisiaj kolejny operatorek pozwalający na kombinowanie ze strumieniami. Tym razem taki co to potrafi się wepchnąć do kolejki i być na początku. Jak to i w życiu bywa co nie jest odpowiednim zachowanie. Jednak w przypadku programowania z wykorzystaniem Rx-ów jak najbardziej.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Repeat.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Repeat.
Dzisiaj ponownie poruszymy temat kombinowania na strumieniach. Tym razem posłużymy się operatorem Repeat. Jak sama nazwa wskazuję będziemy się powtarzać :). Operatory są dość proste co nie znaczy, że nie są potężnym narzędziem w całej rodzinie Rx-ów.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Concat.

Programowanie Reaktywne - Kombinatorzy - Concat.
Dzisiejszy post, tak jak i kilka następnych będzie dotyczył kombinowania. Będziemy korzystać z wielu strumieni publikujących dane tego samego typu do łączenia ich w jedną całość. I dopiero wówczas będzie można...

Programowanie Reaktywne - Łap To! - ConsoleKey.

Programowanie Reaktywne - Łap To! - ConsoleKey.
Dzisiejszy post jest szczególny, gdyż to 15 post składający się na wyzwanie jakie podjąłem. Półmetek jest. Wiele pracy już zostało włożone, jeszcze więcej przede mną. Dziękuję wszystkim czytelnikom, i mam nadzieję, że udało mi się komuś pomóc.

Programowanie Reaktywne - Marudzimy - Take.

Programowanie Reaktywne - Marudzimy - Take.
Krakałem, krakałem o pechu i wykrakałem. Miało być tak szybko z drugim marudą, a tu się pojawiły problemy jakich wcześniej nie przewidziałem. Otóż drugi maruda działa na innej zasadzie. Marudzi ale przy braniu. I tutaj pojawił się problem. Bierzemy pierwsze kilka publikacji na strumień.

Programowanie Reaktywne - Marudzimy - Skip.

Programowanie Reaktywne - Marudzimy - Skip.
Po wczorajszym sowitym poście, dzisiaj trochę przystopujemy. Będzie krócej. Poruszymy tematykę marudzenia ;). Marudzić można na dwa sposoby. Albo że się coś chcę albo nie! Na początek pomarudzimy że czegoś nie chcemy, zapraszam!

Programowanie Reaktywne - Tworzymy dane - Własna klasa publikująca.

Programowanie Reaktywne - Tworzymy dane - Własna klasa publikująca.
Z okazji Walentynek dzisiaj pojawi się głównie w kodzie coś ekstra. Zapraszam do kompilacji i obserwacji. Natomiast post poświęcony będzie budowaniu własnej klasy publikującej dane. W tym celu idąc krok dalej stworzyłem bibliotekę RXlib z jakiej będziemy jeszcze korzystać.

Programowanie Reaktywne - Tworzymy dane - Generators.

Programowanie Reaktywne - Tworzymy dane - Generators.
Dzisiaj poznamy coś nowego, jednak skorzystamy z czegoś starego. Jako inicjatory generowania danych będziemy korzystać jeszcze wielokrotnie z Timer-ów. Bardzo dobrze sprawdzają się jako taki niewolnik, który będzie robił co mu karzemy. "Daj mi tyle i tyle co tyle".

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Timestamp/TimeInterval.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Timestamp/TimeInterval.
To już ostatni post z rodziny timer-owatych. Omówione zostaną dwa proste operatory. Ale co ważniejsze, zaimplementujemy kolejne dwa własne. Rx oparty jest o rozszerzone metody, dlatego bardzo łatwo jest dodać kolejne potrzebne "stworki".

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Throttle.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Throttle.
Jazda z koksem... Dzisiaj poruszymy tematykę - kolejnego operatora związanego z czasem. Hurra... Znowu. To jednak już przed ostatnia część związana z czasem... Zapraszam ponownie do krainy reaktywnej magii.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Sample.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Sample.
Zapewne każdy naukowiec lubi się bawić próbkami. Jako programista także jestem naukowce. Testuję, próbuje. Eksperymentuje cały czas z nowymi IT-wynalazkami. Takie życie, takie hobby...

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Delay.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Delay.
Dzisiaj na tapetę coś prostego. Bazując na operatorze Interval. Złapiemy ogon niczym w filmach szpiegowskich. A nawet wiele...

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Buffer.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Buffer.
Dużo tych operatorów na klasie Observable powiązanych z czasem można znaleźć w bibliotece Rx-ów. Dzisiaj zajmiemy się dość ciekawym tworem, dzięki któremu możemy operować strumieniami niczym światłami drogowymi...

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Interval.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Interval.
Po uporządkowaniu pewnych kolejnych spraw. Pora na kolejny obiekt, jaki możemy obserwować. Wchodzący w skład timerów. Tym razem chodzi o uproszczoną wersje Observable.Timer...

Programowanie Reaktywne - Nie zapominaj - Subscribe.

Programowanie Reaktywne - Nie zapominaj - Subscribe.
Trochę czasu już upłynęło... Warto by było przyswoić pewne dodatkowe informacje procesie zapisu na strumienie. Przykłady przedstawione do tej pory w postach są bardzo uproszczone. var observableTimer = Observable.Timer(_dueTime, _period, scheduler);

Programowanie Reaktywne - Kto za tym stoi? - Scheduler.

Programowanie Reaktywne - Kto za tym stoi? - Scheduler.
A jak funkcjonują ten cały mechanizm obserwowanego i obserwatora? Przecież muszą być obrabiane w pocie czoła przez nasze wspaniałe CPU. Magia dzieje się poza naszym polem widzenia. Biblioteka Rx udostępnia mechanizm harmonogramu.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Timer.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Timer.
Wielokrotnie w swoim życiu stosowałem dwojakiego rodzaju wyzwalacze w celu cyklicznego wykonywania pewny czynności. Mowa tutaj o wykorzystaniu Timera lub Thread. Pierwszy z nich polega na utworzeniu klasy, która będzie cyklicznie co określony czas wyzwalała event.

Programowanie Reaktywne - Wstęp.

Programowanie Reaktywne - Wstęp.
Od dawien dawna, tworzenie oprogramowania zwłaszcza związanego z graficznymi interfejsami użytkownika (na potrzeby uproszczenia będę odnosił się właśnie do problemów z GUI). Boryka się z problemem, zacinania...