MrDev

Blog programisty.

Nie równe szanse

Nie równe szanse
Mówi się, iż każdy rodzi się z równymi szansami. Niestety nie wierzę w taką przesłankę. Miejsce narodzin człowieka ma ogromne znaczenie dla jego życia od samego początku. Późniejsze życie i środowisko determinuje osobowość, wiedzę człowieka.

Delphin Developer

Delphin Developer
Były takie czasy, gdy nastał czas “Pascala po prostu koduj”. Nauka metodą praktyczną poprzez analizę kodu i walkę z kompilatorem jak powstały niezrozumiałe błędy. Tak to były czasy - dawne czasy.

Kto się w pehapie połapie?

Kto się w pehapie połapie?
I to właśnie dzisiaj, ten wspaniały dzień, poprawki w Legacy Code z przed, nie wiem już sprzed kiedy! I zgadnij co autor miał na myśli. Magic number praktycznie nazwy bez nazwy i ogólnie jedna wielka kaszana!

Garbage Collector - Wysypisko śmieci.

Garbage Collector - Wysypisko śmieci.
Nasz wspaniały język C#, znosi z nas prawie pełną odpowiedzialność za sprzątanie po sobie. Można by rzec, iż mamy zatrudnioną sprzątaczkę i nawet nie wiemy, kiedy magicznie bałagan znika. Oczywiści mowa tutaj o Garbage Collector...

PictOgr - delegowanie wykonania akcji do modelu widoku.

PictOgr - delegowanie wykonania akcji do modelu widoku.
Nie zawsze dobrym rozwiązaniem jest budowanie komendy dla każdej operacji wykonywanej na widoku, wręcz może okazać się uciążliwe przekazanie danych z formularza do  komendy. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą delegaty.

Typowanie generyków

Typowanie generyków
Typowym zastosowaniem typu generycznego jest wydzielenie typowania na zewnątrz klasy. Działa to na zasadzie wstrzyknięcia pewnego typu do klasy i manipulacja nim. Do klasy generycznej możemy wstrzyknąć dowolny typ, który będzie można używać według  algorytmów zawartych w klasie.

PictOgr - widok konfiguracji + model domeny

PictOgr - widok konfiguracji + model domeny
Ważnym elementem PictOgr-a jest konfiguracja, w niej właśnie będzie definiowana struktura katalogów dla zdjęć. Nazwy powinny składać się z wielu modułów.

StyleCop - pastuch na niechluja!

StyleCop - pastuch na niechluja!
Jest pewien sprytny sposób na niechluja w kodzie. Można zmusić kodera do trzymania się określonej etykiety kodowania przy pomocy narzędzia o nazwie StyleCop. W celu instalacji należy uwarzyć magiczną miksturę w kotle o nazwie Package Manager Console, Install-Package StyleCop.Analyzers.

Przygoda z GameDev czyli Santa Gifts

Przygoda z GameDev czyli Santa Gifts
Tworzeniem gier zajmuję się od dziecka, tak naprawdę były to głownie próby. Nigdy za wyjątkiem gier planszowych (w dzieciństwie), nie udało mi się wcześniej stworzyć działającego produktu, przeważnie przychodziło znudzenie, i choć było wiele pomysłów i technologii, to nigdy nie udało się stworzyć grywalnej wersji.

PictOgr - cebulka + moje pierwsze DDD.

PictOgr - cebulka + moje pierwsze DDD.
Udało się ugotować cebulkę, projekt wygląda znacznie lepiej aniżeli wcześniej. I dodatkowo ma większe możliwości. Stworzyłem też moje pierwsze DDD (Domain-Driven Design), ostatnio zachorowałem...
14 z 16