Mówi się, iż każdy rodzi się z równymi szansami. Niestety nie wierzę w taką przesłankę. Miejsce narodzin człowieka ma ogromne znaczenie dla jego życia od samego początku. Późniejsze życie i środowisko determinuje osobowość, wiedzę człowieka.
Były takie czasy, gdy nastał czas “Pascala po prostu koduj”. Nauka metodą praktyczną poprzez analizę kodu i walkę z kompilatorem jak powstały niezrozumiałe błędy. Tak to były czasy - dawne czasy.
I to właśnie dzisiaj, ten wspaniały dzień, poprawki w Legacy Code z przed, nie wiem już sprzed kiedy! I zgadnij co autor miał na myśli. Magic number praktycznie nazwy bez nazwy i ogólnie jedna wielka kaszana!
Nasz wspaniały język C#, znosi z nas prawie pełną odpowiedzialność za sprzątanie po sobie. Można by rzec, iż mamy zatrudnioną sprzątaczkę i nawet nie wiemy, kiedy magicznie bałagan znika. Oczywiści mowa tutaj o Garbage Collector...
Nie zawsze dobrym rozwiązaniem jest budowanie komendy dla każdej operacji wykonywanej na widoku, wręcz może okazać się uciążliwe przekazanie danych z formularza do komendy. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą delegaty.
Typowym zastosowaniem typu generycznego jest wydzielenie typowania na zewnątrz klasy. Działa to na zasadzie wstrzyknięcia pewnego typu do klasy i manipulacja nim. Do klasy generycznej możemy wstrzyknąć dowolny typ, który będzie można używać według algorytmów zawartych w klasie.
Ważnym elementem PictOgr-a jest konfiguracja, w niej właśnie będzie definiowana struktura katalogów dla zdjęć. Nazwy powinny składać się z wielu modułów.
Jest pewien sprytny sposób na niechluja w kodzie. Można zmusić kodera do trzymania się określonej etykiety kodowania przy pomocy narzędzia o nazwie StyleCop. W celu instalacji należy uwarzyć magiczną miksturę w kotle o nazwie Package Manager Console, Install-Package StyleCop.Analyzers.
Tworzeniem gier zajmuję się od dziecka, tak naprawdę były to głownie próby. Nigdy za wyjątkiem gier planszowych (w dzieciństwie), nie udało mi się wcześniej stworzyć działającego produktu, przeważnie przychodziło znudzenie, i choć było wiele pomysłów i technologii, to nigdy nie udało się stworzyć grywalnej wersji.