„Tworzeniem” gier zajmuję się od dziecka, tak naprawdę były to głownie próby. Nigdy za wyjątkiem gier planszowych (w dzieciństwie), nie udało mi się wcześniej stworzyć działającego produktu, przeważnie przychodziło znudzenie, i choć było wiele pomysłów i technologii, to nigdy nie udało się stworzyć grywalnej wersji.
Aż do czasu powstania Santa Gifts, w raz z kolegą wydaliśmy grę na Google Play. Gra powstała 3 tygodnie od rozpoczęcia, tak by zdążyć na Boże Narodzenie.
Pracowaliśmy po godzinach, a najbardziej czasochłonnym zajęciem było tworzenie grafiki.
Dużym plusem było to, iż obaj jesteśmy programistami i na tym poziomie mamy doświadczenie.
Gra budowana była w oparciu o Andorid Studio + LibGDX, z biblioteką styczność mieliśmy wcześniej na poziomie doświadczalnym.
Jednak udało się: Goolge Play
Kilka wniosków z tego procederu:
- grafika - warto korzystać z pomocy grafika, profesjonalisty bądź z zamiłowania, nie tworzyłem grafiki ale wiem jaki to ból,
- LibGDX - dobre poznanie biblioteki ma duże znaczenie, i przyśpiesza tworzenie, na przykładzie ładowania Assetów, nacięliśmy się na budowanie mechanizmu jaki był już zaimplementowany i to znacznie lepiej aniżeli nasze dziwadło,
- balansowanie - stworzenie gry to nie koniec, adaptacja rozgrywki to jest „masakra” jak ustawić by to miało sens, kiedy i ile punktów doliczać, z jaką szybkością powinno rosnąć doświadczenie lub trudność gry. Przy tworzeniu warto stworzyć luźne powiązanie do tych danych tak by można było potem łatwo korygować mechanikę gry, dobrze było by też stworzyć mechanizm aktualizowania tych parametrów, tak by po instalacji gry na urządzeniu mieć wpływ na grę,
- oryginalność - duże ma znaczenie, w przypadku naszej gry był to spontan, tak duża konkurencja powoduje, że ciężko jest się przebić i na razie się nie udało. Gra doczekała się kolejnych aktualizacji i są pomysły na dalszą rozbudowę, która doda więcej oryginalności,
- zabawa - tak to jest ważne by gra dawała radość, i nie była nudna,
- Google Play - to nie jest bajka, trzeba się trochę postarać by wydać grę, wiele informacji wprowadzić nim będziemy mogli ujrzeć grę na sklepie, ale nie warto się zrażać, takie są zasady i nie mamy na nie wpływu, banalna gra - nigdy nie jest banalna, wymaga wiele czasu by wyszło coś grywalnego, tworzenie gier
jest trudne ale daje ogromną satysfakcję.
Myślę, iż pomimo wielu spędzonych godzin i braku wymiernych $ korzyści, projekt był i jest dla nas bardzo wartościowy, wiele wniosków podczas kodowania wynieśliśmy z tego projektu.
Chcemy go nadal rozwijać po mimo informacji od osób ściślej powiązanych z branżą gier, iż powinniśmy porzucić projekt.
Nie zawsze ważny jest hajs, liczy się też dobra zabawa
zwłaszcza przy tworzeniu gier…
Dziękuję za wytrwałość i zachęcam do komentowania.
Jest to post przygotowany na potrzeby konkursu „Daj Się Poznać 2017” organizowanym przez Macieja Aniserowicza.
Blog | https://mrdev.pl |
Projekt | https://mrdev.pl/pictogr-pomysl |
GitHub | github.com/krzysztofowsiany/pictogr |
Snapchat | www.snapchat.com/add/gocom7 |
www.facebook.com/PictOgr-1729700930654225 | |
twitter.com/gemu_gocom | |
RSS | http://mrdev.pl/category/daj-sie-poznac-2017/feed |