MR. Dev

Blog programisty.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Delay.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Delay.
Dzisiaj na tapetę coś prostego. Bazując na operatorze Interval. Złapiemy ogon niczym w filmach szpiegowskich. A nawet wiele...

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Buffer.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Buffer.
Dużo tych operatorów na klasie Observable powiązanych z czasem można znaleźć w bibliotece Rx-ów. Dzisiaj zajmiemy się dość ciekawym tworem, dzięki któremu możemy operować strumieniami niczym światłami drogowymi...

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Interval.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Interval.
Po uporządkowaniu pewnych kolejnych spraw. Pora na kolejny obiekt, jaki możemy obserwować. Wchodzący w skład timerów. Tym razem chodzi o uproszczoną wersje Observable.Timer...

Programowanie Reaktywne - Nie zapominaj - Subscribe.

Programowanie Reaktywne - Nie zapominaj - Subscribe.
Trochę czasu już upłynęło... Warto by było przyswoić pewne dodatkowe informacje procesie zapisu na strumienie. Przykłady przedstawione do tej pory w postach są bardzo uproszczone. var observableTimer = Observable.Timer(_dueTime, _period, scheduler);

Programowanie Reaktywne - Kto za tym stoi? - Scheduler.

Programowanie Reaktywne - Kto za tym stoi? - Scheduler.
A jak funkcjonują ten cały mechanizm obserwowanego i obserwatora? Przecież muszą być obrabiane w pocie czoła przez nasze wspaniałe CPU. Magia dzieje się poza naszym polem widzenia. Biblioteka Rx udostępnia mechanizm harmonogramu.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Timer.

Programowanie Reaktywne - Zabawa z czasem - Timer.
Wielokrotnie w swoim życiu stosowałem dwojakiego rodzaju wyzwalacze w celu cyklicznego wykonywania pewny czynności. Mowa tutaj o wykorzystaniu Timera lub Thread. Pierwszy z nich polega na utworzeniu klasy, która będzie cyklicznie co określony czas wyzwalała event.

Programowanie Reaktywne - Wstęp.

Programowanie Reaktywne - Wstęp.
Od dawien dawna, tworzenie oprogramowania zwłaszcza związanego z graficznymi interfejsami użytkownika (na potrzeby uproszczenia będę odnosił się właśnie do problemów z GUI). Boryka się z problemem, zacinania...

Zawód: Programista - Maciej Aniserowicz.

Zawód: Programista - Maciej Aniserowicz.
Autora książki mam przyjemność znać osobiście. I w moim przypadku to wystarczyło do zakupu książki Zawód: Programista. Byłem pewny, że będzie zawierała w sobie wiele wartościowych informacji. Po przeczytaniu nie zawiodłem się i jestem zadowolony z zakupu.

Podsumowanie 2017

Podsumowanie 2017
To moje pierwsze podsumowanie, nigdy wcześniej nie analizowałem tego, co się wydarzyło w minionym roku. Tym bardziej nie udostępniałem tych informacji publicznie. Być może warto byłoby podsumować moje wcześniejsze poczynania. Jednak nie nastąpi to teraz.

Garbage Collector - Sprawdzanie kiedy sąsiad wyrzuca śmieci.

Garbage Collector - Sprawdzanie kiedy sąsiad wyrzuca śmieci.
Garbage Collector ma zaimplementowaną pewną funkcjonalność. Daje nam ona kontrolę nad procesem niszczenia obiektów. Jako że do zarządzania pamięcią wykorzystywany jest specjalny agent i nie musimy się martwić o niszczenie obiektów.
4 z 9