MR. Dev

Blog programistyczny.

Garbage Collector - Wysypisko śmieci.

Garbage Collector - Wysypisko śmieci.
Nasz wspaniały język C#, znosi z nas prawie pełną odpowiedzialność za sprzątanie po sobie. Można by rzec, iż mamy zatrudnioną sprzątaczkę i nawet nie wiemy, kiedy magicznie bałagan znika. Oczywiści mowa tutaj o Garbage Collector...

PictOgr - delegowanie wykonania akcji do modelu widoku.

PictOgr - delegowanie wykonania akcji do modelu widoku.
Nie zawsze dobrym rozwiązaniem jest budowanie komendy dla każdej operacji wykonywanej na widoku, wręcz może okazać się uciążliwe przekazanie danych z formularza do  komendy. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą delegaty.

Typowanie generyków

Typowanie generyków
Typowym zastosowaniem typu generycznego jest wydzielenie typowania na zewnątrz klasy. Działa to na zasadzie wstrzyknięcia pewnego typu do klasy i manipulacja nim. Do klasy generycznej możemy wstrzyknąć dowolny typ, który będzie można używać według  algorytmów zawartych w klasie.

PictOgr - widok konfiguracji + model domeny

PictOgr - widok konfiguracji + model domeny
Ważnym elementem PictOgr-a jest konfiguracja, w niej właśnie będzie definiowana struktura katalogów dla zdjęć. Nazwy powinny składać się z wielu modułów.

StyleCop - pastuch na niechluja!

StyleCop - pastuch na niechluja!
Jest pewien sprytny sposób na niechluja w kodzie. Można zmusić kodera do trzymania się określonej etykiety kodowania przy pomocy narzędzia o nazwie StyleCop. W celu instalacji należy uwarzyć magiczną miksturę w kotle o nazwie Package Manager Console, Install-Package StyleCop.Analyzers.

Przygoda z GameDev czyli Santa Gifts

Przygoda z GameDev czyli Santa Gifts
Tworzeniem gier zajmuję się od dziecka, tak naprawdę były to głownie próby. Nigdy za wyjątkiem gier planszowych (w dzieciństwie), nie udało mi się wcześniej stworzyć działającego produktu, przeważnie przychodziło znudzenie, i choć było wiele pomysłów i technologii, to nigdy nie udało się stworzyć grywalnej wersji.

PictOgr - cebulka + moje pierwsze DDD.

PictOgr - cebulka + moje pierwsze DDD.
Udało się ugotować cebulkę, projekt wygląda znacznie lepiej aniżeli wcześniej. I dodatkowo ma większe możliwości. Stworzyłem też moje pierwsze DDD (Domain-Driven Design), ostatnio zachorowałem...

Grywalizacja

Grywalizacja
Grywalizacja jak sama nazwa wskazuje pojęcie związane z grami komputerowymi. Jak wiadomo wszem i wobec każdy użytkownik komputera miał styczność z grami komputerowymi.

PictOgr - mój CQRS -4-

PictOgr - mój CQRS -4-
Zapowiadałem na ten wpis, iż będzie on dotyczył wykorzystania ES oraz walidatorów, jednak powstał mały bałagan w projekcie czego skutkiem było wyodrębnienie CQRS do osobnego repozytorium.

PictOgr - mój CQRS -3-

PictOgr - mój CQRS -3-
Niniejszy wpis dotyczy implementacji Event Sourcingu w moim CQRSie. Jest to kolejna szyna wykorzystywana na różne sposoby. Można np. zachować (jeżeli system cały system oparty jest o CQRS/ES) stan aplikacji w poszczególnych etapach jej życia. Zapis stanów musi odbyć sie np. w bazie danych.
9 z 11