MR. Dev

Blog programistyczny.

StyleCop - pastuch na niechluja!

StyleCop - pastuch na niechluja!
Jest pewien sprytny sposób na niechluja w kodzie. Można zmusić kodera do trzymania się określonej etykiety kodowania przy pomocy narzędzia o nazwie StyleCop. W celu instalacji należy uwarzyć magiczną miksturę w kotle o nazwie Package Manager Console, Install-Package StyleCop.Analyzers.

Przygoda z GameDev czyli Santa Gifts

Przygoda z GameDev czyli Santa Gifts
Tworzeniem gier zajmuję się od dziecka, tak naprawdę były to głownie próby. Nigdy za wyjątkiem gier planszowych (w dzieciństwie), nie udało mi się wcześniej stworzyć działającego produktu, przeważnie przychodziło znudzenie, i choć było wiele pomysłów i technologii, to nigdy nie udało się stworzyć grywalnej wersji.

PictOgr - cebulka + moje pierwsze DDD.

PictOgr - cebulka + moje pierwsze DDD.
Udało się ugotować cebulkę, projekt wygląda znacznie lepiej aniżeli wcześniej. I dodatkowo ma większe możliwości. Stworzyłem też moje pierwsze DDD (Domain-Driven Design), ostatnio zachorowałem...

Grywalizacja

Grywalizacja
Grywalizacja jak sama nazwa wskazuje pojęcie związane z grami komputerowymi. Jak wiadomo wszem i wobec każdy użytkownik komputera miał styczność z grami komputerowymi.

PictOgr - mój CQRS -4-

PictOgr - mój CQRS -4-
Zapowiadałem na ten wpis, iż będzie on dotyczył wykorzystania ES oraz walidatorów, jednak powstał mały bałagan w projekcie czego skutkiem było wyodrębnienie CQRS do osobnego repozytorium.

PictOgr - mój CQRS -3-

PictOgr - mój CQRS -3-
Niniejszy wpis dotyczy implementacji Event Sourcingu w moim CQRSie. Jest to kolejna szyna wykorzystywana na różne sposoby. Można np. zachować (jeżeli system cały system oparty jest o CQRS/ES) stan aplikacji w poszczególnych etapach jej życia. Zapis stanów musi odbyć sie np. w bazie danych.

Serverless - z czym się je i jak wyciągnąć więcej siana z usług w chmurze.

Serverless - z czym się je i jak wyciągnąć więcej siana z usług w chmurze.
Był czas na monolity, przyszedł czas na mikroserwisy pora jeszcze bardziej zminimalizować, zejść do poziomu wykonywania pojedynczych funkcji, czyli serverless. Osobiście jeszcze nie zetknąłem się praktycznie z tą usługą, nie mniej jednak widziałem dwie prezentacje na konferencji 4D w Warszawie, tym samym temat mnie nieco zainteresował.

PictOgr - mój CQRS -2-

PictOgr - mój CQRS -2-
Po omówieniu komend pora na przejście do zapytań. Ich celem jest odczytywanie danych i z wracanie w odpowiedniej do wymagania formie. Do wykonywania zapytań posłuży szyna zapytań. Dzięki jej zastosowaniu wywołanie zapytania odbywać się może w dowolnym miejscu aplikacji ze wstrzykniętą odpowiednią zależnością.

Architektura cebuli

Architektura cebuli
Rozwarstwienie aplikacji to także większy porządek => większa czytelność => łatwiejsze utrzymanie. Zachęcam do budowania aplikacji w oparciu o cebulkę!

WPF - własny konwerter.

WPF - własny konwerter.
Budując aplikacje na bazie WPFu, mamy do dyspozycji wiele ciekawych możliwości ominięcia pisania tak zwanego kodu „code-behind„. W celu wiązania danych z widokiem wykorzystujemy Bindowanie (łączenie właściwości kontrolek z przypisanym do widoku kontekstem danych DataContext).
9 z 10