MR. Dev

Blog programistyczny.

C#rek - hipopotam cz.3.

C#rek C#rek trochę już obyty z GUJI, rozmyślając o zielonych migdałach, czasem też o programowaniu. Po wielu chwilach doszedł do wniosku, iż programowanie jest to ciężki kawałek chleba, ale warto poświęcić jedną, czy dwie kąpiele błotne na rzecz nauki. Szkoda tylko, że jest tak osamotniony w swych poczynaniach, w okolicy żadnego ogra o podobnych pomyślunkach.

Pułapki - Breakpoint

Hipek ma mały problem z balami i czasem te wredne istoty gryzą niemiłosiernie. Jest jednak na to rozwiązanie można pozastawiać pułapki. C#rek wie co to pułapki, nie raz łapał żaby.

C#rek

Jednak na spaślaku trzeba to robić dobrze, wykorzystać można do tego kilka magicznych sztuczek.

Obieramy miejsce w kodziku, gdzie tą pułapke chcemy zastawić i zaklęciem F9, lub poprzez machnięcie lewym pośladkiem gryzonia (LPM), w menu Debug. W miejscu gdzie pułapka ma być postawiona celujemy w Toogle Breakpoint.

Od razu tutaj można rzec, iż innym przydatnym zaklęciem Crtl+Shift+F9 zdejmujemy wszystkie pułapki Delete All Breakpoints.

Podkreślić tutaj trzeba bardzo ważną sprawę, można polować na robala w tym celu użyć trzeba kilku ciekawych zaklęć:

  • F10 - dzięki temu zaklęciu można śledzić robala krok po kroku idąc główną ścieżką,
  • F11 - podobnie jak wyżej tutaj możemy deptać po piętach robalom, jednak w tym przypadku możemy wchodzić w zakamarki (metody),
  • F5 - pozwala uruchomić śledzenie, ale także zrobić szybkiego susa do kolejnej pułapki.

Lista pułapek - Breakpoints

Breakpoints C#rek ma małą pamięć, dlatego przyda się tutaj lista pułapek, można ją przywołać zaklęciem Crtl+D, B.

Pokaże się ładna lista, gdzie można różne cuda robić, wyłączać, włączać, kasować, wyszukiwać, dodawać pułapki i wszystko na widoku.

Taki robalomonitoring, gdzie, kiedy, co, itd. Warto korzystać.

Podglądy - Autos, Immediate Window, Locals

Podczas śledzenia przydać się może nieco informacji do nawigacji, tak by po omacku nie szukać robali.

Trza tu wymienić następujące zaklęcia:

  • Crtl+D, I - Immediate Window - konsola z możliwością wykonywania poleceń, np. podgląd, wystarczy wpisać nazwę zmiennej i potwierdzić enterem,

Immediate Window

  • Crtl+D, A - Autos - wgląd do zmiennych w całej aplikacji,

Autos

  • Crtl+D, L - Locals - to lokalne podglądy informacji, można je porozwijać, by dowiedzieć się więcej (bieżący zakres),

Locals

  • Crtl+D, W - Watch - wybierać można własne informacje do podglądu, dostępne są po wduszeniu prawego przycisku gryzonia na zmienną i wybraniu „Add Watch”,
  • Crtl+Alt+W, 2, **Crtl+Alt+W, 3,  Crtl+Alt+W, 4, Crtl+Alt+W, 5 - otwarcie okiennicy pozostałych okien Watch, jakby komu było mało jednej.

Watch

Po tej obszernej wiedzy, warto by poćwiczyć nowe zaklęcia/umiejętności.

Koniec o hipopotamie

To ostatni wpis hipopotamowy, mam nadzieję, że forma i treść oraz wartość intelektualna, jaką chciałem przedstawić rozbawi i nauczy.

Proszę o komentowanie, czy jest to dobra forma, czy też nie?


Daj Się Poznać 2017

Jest to post przygotowany na potrzeby konkursu „Daj Się Poznać 2017” organizowanym przez Macieja Aniserowicza.

Blog http://mrdev.pl
Projekt http://mrdev.pl/pictogr-pomysl
GitHub github.com/krzysztofowsiany/pictogr
Snapchat www.snapchat.com/add/gocom7
Facebook www.facebook.com/PictOgr-1729700930654225
Twitter twitter.com/gemu_gocom
RSS http://godev.gemustudio.com/category/daj-sie-poznac-2017/feed